5 Mart 2012 Pazartesi

Annecim Türkler Geliyor!

Tüm avrupalılara kök söktürmüş, korkudan tir tir titretmiş olan atalarımız yüzünden Avrupalılar halen " Annecim Türkler Geliyor!" ifadesini zaman zaman kullanırlar. E, o zaman düşman olduğumuzdan ve bu düşmanlık tarih boyunca kanlarına ve bu ifade gibi dillerine, kültürlerine işlediğinden, bize pek dost olarak bakamazlar. Bunlar bilinen bir gerçek. Tabi hepsi için geçerli değil ancak " old habits die hard ", yani eski alışkanlıklar zor ölür. Halen geçmişin izleri batı toplumları üzerinde etkilidir.

İçinde bulunduğumuz teknoloji çağında da, sanal ortamda sıklıkla vakit geçiren insanlar arasında " Annecim Türkler Geliyor! " yaygın bir ifade midir tam bilmiyorum ama, üç aşağı beş yukarı buna benzer bir  durum var. Üstelik bizzat kendim çokça gözlemlediğim için bunu net bir şekilde biliyorum.

Çeşitli nedenlerle dünyanın çeşitli noktalarında yaşayan insanlarla iletişim halindeyimdir. Eskiden beri Skype kullananlar bilir, eskiden Skype'ın SkypeCast denilen bir servisi vardı. Burada bir konu açıp dünyanın çeşitli yerlerinden gelen insanlarla o konuyu tartışabiliyordunuz. SkypeCast'ler çevrimiçi toplantı için de güzel bir platform olduğundan sıklıkla kullanır ve arada diğer castlere girerek dünyada kimler neler düşünüyor neler tartışıyor göz atardım. Sonra Skype bu servisini devre dışı bıraktı. Belki de Türkler yüzünden. SkypeCast'ler güzel ortamlardı ve halen eksikliğini duyarım. Çevrimiçi toplantılar için başka platformlar bulmakta zorlanmadım ancak castlerin özgür tartışma ortamından yoksun kaldım. Aynı zamanda bu castler bu gavurların biz Türkler'den neden hoşlanmadığını da gözlemleme yol açmıştır.

Önce bu gözlemlerimden biraz sizlere söz edeyim.
Skype

SkypeCast'lerde sürü halinde gezen abazan Türk grupları vardı ve bir Cast'i yani tartışma odasını işgal ettiklerinde muhabbetin de içine ediyorlardı. O kadar abazaydılar ki, Türban takıp dar pantolon giyip suratına bir daireye yetecek kadar boya sürüp sokakta gezen kadınlarımızdan ve kızlarımızdan kat kat tutucu olan katolik kadınlara mide bulandırıcı seviyesizlikle saldırırcasına sarkıyorlardı. Onlara göre her yabancı kadın fahişe idi. Pek çok seviyeli bir şekilde belli bir konuda fikir alışverişinde bulunulan Cast'lerin nasıl dağıtıldığını içim acıyarak görmüşümdür. Dahası bu yaratıklardan bir tanesinin bile amacına bir kez olsun ulaşabildiğinden şüphe duymaktayım. İngilizce ya da bir başka yabancı dili konuşabilecek kadar olsun bilseler en azından... Fransıca tartışma olan bir Cast'e girip, " No ingiliş, Türkiş Türkiş! " diyen acınası insanlar gördüm ben.
Çevrimiçi Toplantı

Bu durumun böyle olmadığını başka platformlarda da gözlemledim ve aynı zamanda pek çok arkadaşım tarafından bu tür gözlemlerin varlığını gözlemlediklerini biliyorum. Kısacası böyle bir çürümüş kesimimiz var ve sanal ortamdaki davranışları ile tüm Türkleri lekelemektedirler. Pek çok defa, SkypeCast'lerde Türk olduğumu görenler tarafından söz söylememe imkan verilmeden odadan uzaklaştırılmışlığım da vardır. İlk başlarda nedenini anlamamıştım ancak zamanla farkettim ki, bana yapılan tamamen kurulan tartışma ortamının selameti için alınan bir tedbirdi ve kurunun yanında yaş da yanıyordu. Hak vermedim değil. Bu tür davranışlar halen daha devam ediyor. Rusya'dan bir kadın ile belli bir konuda iş görüşmesi yapacaktım. Türk olduğumu öğrendikten sonra çekip gitmesini engellemek için bayağı bir çaba sarf etmem gerekmişti. Buna benzer örnekleri çok defa görmekteyim. Bu ne iğrençlik, bu ne sapıklık, bu ne sapkınlık...

Sanal alemde Türk görünce insanlar " Annecim Türkler geliyor! " diye kaçıyor adeta. Üstelik bunda Türklere karşı tarihten gelen korkularından ya da Türklere kin güttüklerinden çok, çağımız gençlerinin sapıklıklarından korunmak istemeleri en büyük etken.

Helal olsun sana Türk Gençliği...

Hiç yorum yok: