12 Eylül 2012 Çarşamba

Kendini Geliştirme Fırsatları

Malum teknoloji çağındayız ve bunun nimetlerinden sonuna kadar faydalanıyoruz. Ancak toplumuzda insanlar teknolojiden hızlı ve daha kaliteli iletişim, haberleşme, alışveriş, araştırma, bilgi edinme ve bankacılık işlemleri dışında, kendini geliştirme amaçlı faydalanıyor. Oysa çağımızda insanlar interneti kullanarak çeşitli online eğitim programlarından faydalanabilirler. Yurt içinde ve yurt dışında online eğitim ve sertifika programları veren çok sayıda kurum bulunuyor.

Uzaktan eğitim kavramı internetin sayesinde çok daha ileri bir noktaya ulaştı. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi ile ülkemizde bu konuda öncülük yapmış köklü bir kuruluştur. İlk başlarda sadece öğrencilere kayıt olunca kitaplar verilir, TRT4 kanalında dersler yayınlanır ve test şeklinde sınavlar için öğrenciler ikamet ettikleri yerlerdeki okullara giderlerdi. Açıköğretim sisteminde halen bu uygulamalar devam ediyor. Ancak artık dersleri Tv yayınlarından izlemek yerine, pek çok uzaktan öğretim sisteminde online erişilebiliyor. Hatta bazı uzaktan eğitim programlarında dersler canlı olarak verilebiliyor ve derslere öğrenciler katılarak interaktif bir şekilde ders işlenebiliyor. Bu sayede katılımcılar merak ettikleri ve tam anlamadıkları noktaları eğitimcilere sorma olanağına kavuşuyor.

Uzaktan eğitim sertifika programları ile özellikle üniversite öğrencileri yoğun şekilde ilgileniyorlar. İş bulmanın her geçen gün daha da zorlaştığı günümüzde rakiplerinin bir adım önüne geçebilmek için, bu tür sertifika programları ile CV'lerini doldurmaya çalışıyorlar. Ancak bu programlar çalışan çalışmayan herkesin kendini geliştirmesi, çalışıyorsa işinde daha başarılı olması, kariyer basamaklarını daha hızlı tırmanması açısından faydalı oluyor. Tabi yurtdışı eğitim programlarına katılabilmek için dil biliyor olmak şart. Aksi halde dersleri anlamak olanaksız.

Uzaktan öğretimdeki sertifika programları ile insanlar kendilerin geliştirmek istedikleri alanlarda da birşeyler  öğrenmek için bu programlardan yararlanabiliyorlar. Bilgisayar programcılığına merak sararn biri pekala bu konuda eğitim veren bir programa kaydolarak bilgisayar programlama konusunda temel bilgileri edinip temel yetenekleri kazanabilir. Tabi bu sertifikanının iş hayatında ona bir fayda sağlaması herkes için şart olmayabilir.

Uzaktan eğtim programlarının maliyetleri de genellikle düşük. Üstelik dersleri istediğiniz zaman, evinizden takip etmek, anlamadığınız derslere ait videoları tekrar tekrar dilediğiniz kadar izlemek mümkün. Çoğu programda sınavlar da internet üzerinden yapılıyor. Bu durumda sizden kilometrelerce uzakta bulunan bir kurumdan eğitim almanız olası. Ancak bazı programlarda eğitim veren kuruma belli dönemlerde gitmek gerekebiliyor. eğtiim programına kaydolmadan önce mutlaka bu konuyu iyice araştıramak gerekyor. Yine bazı eğitim programlarına kaydolabilmek için ÖSYM tarafından yerleştirilmek gerekiyor. Bu da üniversite sınavlarına girmiş olmak şart demek.


Hiç yorum yok: